Lors de ma dernière session en tant que Juge, j'ai testé le paladin comme sous-classe du guerrier au lieu du paladin comme classe à part entière. Le personnage bénéficie de la puissance au combat du guerrier grâce aux prouesses avec en plus des spécificités liées à la sous-classe. Pour équilibrer j'ai supprimé quelques avantages spécifiques du guerrier.
Au final, la sous-classe fonctionne plutôt bien; néanmoins j'ai procédé à quelques petits réglages de dernière minute. J'ai aussi fais une feuille de personnage sous excel que l'on peut télécharger.
Capacités Identiques au guerrier
- Weapon training: As warrior
- Attack modifier (Deed Die) : As warrior
- Critical Die/Table: As warrior
- Mighty Deed of Arms: As warrior
- Ref / Fort / Will: As warrior
- Luck: As warrior
- Action dice: As warrior
Variantes par rapport au guerrier
- Hit Points: 1D10
- Critical hits: Threat Range is always 20
- Initiative: Do not add class level to initiative rolls
- Alignment: At 1st level, a paladin selects a god to worship matching with his alignment. A lawful Paladin protects the weak and innocent, the good and the light; a neutral paladin try to maintain the balance of nature and equilibrium in the eternal struggle between law and chaos; a chaotic paladin seeks power and spreading chaos.
Nouvelles capacités
- Unholy creatures: As for cleric
- Smite Evil: When paladin perform Mighty Deeds of Arms against unholy creature, if this deed succeeds, the paladin adds twice the result of the deed die + Personality modifier to the damage roll
- Lay on Hands; The paladin makes a Personality check + Level + deed die. The DC is 15 for the same alignment and DC 20 for adjacent alignment. If the deed is successful, the paladin heals a number of HP equal to the deed die + Personality modifier.
- Religion skill: Paladin adds deed die to skill checks involving religious knowledge about unholy creatures or gods with opposed alignement.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire